Nieznana poznawcza funkcja móżdżku - reagowanie na nagrodę
21 marca 2017, 13:42Komórki móżdżku reagują na nagrodę i uczą się ją przewidywać.
Zmieniają postrzeganie
10 lipca 2009, 08:26Seksistowskie żarty uruchamiają mechanizmy poznawcze, które mogą predysponować do przemocy i złego traktowania kobiet. Dotyczy to mężczyzn wykazujących silne postawy macho.
Sprej z cytrynianiem sodu sposobem na (na razie czasowe) przywrócenie węchu
10 kwietnia 2017, 10:34Cytrynian trójsodowy może czasowo przywracać powonienie.
Zdrowsze plemniki = dłuższe życie
6 sierpnia 2009, 12:01Mężczyźni, których plemniki są zdrowsze, żyją dłużej. Nieważne, czemu się przyglądamy. Ryzyko zgonu spada, jeśli sperma jest lepszej jakości – przekonuje dr Tina Kold Jensen z Uniwersytetu Południowej Danii w Odense (American Journal of Epidemiology).
W środkowym Egipcie w katakumbach odkryto aż 17 mumii
15 maja 2017, 10:44Jak poinformowało w sobotę (13 maja) egipskie Ministerstwo Starożytności, w prowincji Al-Minja w pustynnych katakumbach w serii korytarzy odkryto 17 niekrólewskich mumii.
Alarmowe pogwizdywanie skrzydłami
2 września 2009, 09:46Gołąbki długoczube (Ocyphaps lophotes) informują resztę stada o zbliżającym się zagrożeniu za pomocą gwiżdżącego dźwięku wydawanego przez skrzydła.
Mikrotomografia synchrotronowa pozwoliła ujrzeć zawartość koprolitów z Krasiejowa w 3D
9 czerwca 2017, 11:43Modelowanie 3D wskazało na obecność resztek pokarmu w skamieniałych odchodach (koprolitach) sprzed 230 mln lat.
Grzeszymy po dobrym uczynku
23 września 2009, 08:57Po spełnieniu dobrego uczynku ludzie są bardziej skłonni do zrobienia czegoś niemoralnego, a nawet do popełnienia przestępstwa.
Bakterie mikrobiomu wpływają na naszą sferę emocjonalną
5 lipca 2017, 11:24Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Los Angeles zidentyfikowali bakterie mikrobiomu, które oddziałują na regiony mózgu związane z emocjami i zachowaniem.
Pewność nie zawsze przekonuje
15 października 2009, 08:44Komunikat zachwalający jakiś produkt lub usługę nie zawsze ma większą siłę przekonywania, kiedy jego nadawca jest bardziej pewny siebie i swoich opinii. Czasem paradoksalnie lepiej sprawdza się lekko wątpiący i skromny ekspert lub przebojowy nowicjusz (Journal of Consumer Research).